Restaurant planlægning for succes – fra Richard’s e-bog “Sådan forbedre Dining Room Service”

Dette Tip vil hjælpe med at opretholde personale tidsplan holder Dining Room Service personale stramme og indhold, som er væsentlige for tiltalende betalende gæster.
Personaleplanlægning er tæt knyttet til spisestue kundeservice og afgørende for at holde dine medarbejdere stramme, glad og godt forbundet. På enhver mulig måde, skal der opnås en balance ved at matche spisestue service labor behov til forventede business.
Der bør indføres et system, hvorved personale Skift tilgængelighed dage kan meddeles skriftligt til den person, der gør op tidsplanen. En simpel personale Skift tilgængelighed sign-up ark indsendt påfaldende vil gøre. Der var en tidsplan maker fra et af mine seneste restauranter, der bad om Skift anmodninger på små stykker papir. Det vigtigste punkt er at konstant kommunikation med personalet, mens opholder sig ajour med deres tilgængelige arbejdsskift vil lette planlægningsprocessen umådeligt.
Hver medarbejder skal arbejde en afbalanceret mængde af forskydninger i løbet af ugen. Hvis tidsplan maker brændende ud ansatte med ekstra vagter eller planlægning for mange ansatte til kun 1 eller 2 arbejdsskift, vil det trække fra kundeservice. Normalt vil en restaurant får mere effektivitet fra medarbejdere arbejder 3, 4 eller flere vagter per uge og ikke kun 1 eller 2 vagter per uge. Men til tider, man kan have til at bøje denne retningslinje for at holde den arbejdsplan, der er fyldt, men det bør holdes på et minimum.
Den person, der gør tidsplanen bør være meget bevidst om den planlagte virksomhed i restauranten. Planen skal indeholde den korrekte mængde af arbejdskraft, der er nødvendige for at sikre en ordentlig service for hvert arbejdsskift. Årstidens aspekter (f.eks. travl ferie/langsom somre), særlige lejligheder, privatfester etc. skal være regnede ind i tidsplanen. Nogen uden for aktivitet, der kan påvirke virksomhed i restauranten som fødevarer festivaler, skilter mv. der skal tages i betragtning. Hvis der er separate spisestuer, skal de travle tidspunkter være ordentligt budgetteret for hvert værelse især hvis en spisestue er mere populære som viser off en speciel type af indretning eller giver underholdning visse aftener. Hvis der er udendørs siddepladser, bør vejret overvåges nøje for det kan ændre sig hurtigt.
Forecasting hjælper med at planlægge den korrekte mængde af personale med den perfekte balance altid søges. Hvis der er lys planlægning på en dag, der får meget travlt, spisestue kundeservice vil være langsom og ineffektiv–påvirker salget og omdømme. Tværtimod, hvis der er tunge planlægning på lys hverdage, vil det blive frustrerende for waitstaff, der vil arbejde meget få borde mens afdrypning lønningslisten.
Generelt, tidsplanen skal begynde søndag; Det skal derfor være indsendt af Tor. eller fre. i den foregående uge. Excel regneark formater er fantastisk til planlægning organisation. Tidsplanen bør offentliggøres i en let synlig beliggenhed med nok eksemplarer tilgængelig for alle medarbejdere. Personale telefonlister bør udskrives, kopieres og let tilgængelige for alle. Dette forbedrer kommunikationen specielt til arbejde Skift udskiftninger.
Dette fører til substitution proces for personale arbejdsskift. Der skal være en Substitution bog let tilgængelige med blanktegn til navne, kommende datoer og arbejde skifter til de næste 1 til 2 måneder. Hvis substitution foretages, skal oplysninger, der registreres med den dato og Skift tid a.m/p.m. osv. Det skal være paraferet af begge parter involveret og endelig paraferet af en manager at sikre ingen fejl i kommunikationen. En substitution uheld kan resultere i en forskydning, der ikke er dækket.
Planlægning kan ser godt ud for Lønudgiften kontrol, men det skal erindres, at spisestuen tjenestepersonale er rigtige mennesker med rigtige liv hvis munter og effektiv service er hvad restauranter er afhængig af. Tidsplan maker skal være forståelse for de ansattes tidsplan anmodninger, men bør ikke rulle over og spille død (igen, balance). Det er umuligt at behage alle 100% hele tiden, men en ordentlig planlægning balance vil virkelig har en positiv effekt på restaurant spisestue kundeservice og personale.
Det er bedre for en manager eller service konsulent til at håndtere tidsplanen på de indledende faser af en ny operation. Bagefter, bør det blive overvåget af en anden eller tredje person–især hvis restauranten har netop åbnet. Nogle ældre restauranter kan lade et højtstående medlem af tjenestepersonale håndtere tidsplanen, fordi der er bedre kommuniké ‘ med tidsplan bekymringer.
Brug venligst uanset hvilket system der passer bedst til etablering for personale tidsplan er en stærk del af kundeservice og bør ikke tages let.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *