10 tips til lang sigt klient opbevaring

Tiltrække og fastholde langsigtede klienter er en stærk strategi for virksomhedens vækst. Langsigtet klienter er tilbøjelige til at være mere tilfredse, er mere tilbøjelige til at henvise andre og er mere tilbøjelige til at købe ekstra ydelser fra dig. Kyndige solo professionelle eller lille virksomhed ejer gevinster store fra at fokusere på disse 10 lyd strategier for lang sigt opbevaring af klient.

Fokusere din markedsføring på eksisterende klienter. Dine nuværende kunder allerede har overvundet visse forhindringer at gøre forretninger med dig og er mere tilbøjelige til at købe fra dig igen. Fokuserer de fleste af din tid, indsats og ressourcer på bedre betjene dine nuværende kunder. Gå dybere end bredere.

Være konsekvent i din holdning og interaktioner. Behandle dine kunder med ærlighed, humor, og overholde og vedligeholde det med tiden. Præsentere en konsekvent, solide og professionelle stil til dine kunder – som de kan vokse til at afhænge af.

Følge op på dine forpligtelser til dem. Hvis du lover at sende oplysninger eller at følge op, skal du sørge for at gøre dette. Du vil blive overrasket over hvor mange fagfolk lover at sende oplysninger, men derefter aldrig gøre. Du vil vinde loyalitet og tillid ved at gøre, hvad du siger du vil gøre.

Tillad dig selv at forbinde med dem. Finde ud af om deres liv, deres håb, mål og ønskede resultater. Stille spørgsmål, der tilskynder til en dybere følelse af fælles forståelse. Jo større niveau af forbindelse, jo større gensidig tilfredshed.

Hav det sjovt. Det er nemt at blive fanget i mål, resultater, leverance og alle disse er naturligvis meget vigtigt. Klienter ønsker resultater. Også, de ønsker at arbejde med mennesker, der nyder hvad de gør. Jo mere sjov du kan have samtidig give stærke resultater, jo længere din klienter vil bo.

Placer dig selv som ressource for liv. Jeg fortælle alle mine klienter i begyndelsen, at jeg ønsker at være deres træner/konsulent for livet. Det betyder, at de kan altid komme tilbage til at arbejde med mig uanset hvor meget tid er gÃ¥et mellem vores møder. Denne strategi har fungeret meget godt som jeg ofte fÃ¥r opkald fra kunder fra fire, fem og seks Ã¥r siden – nÃ¥r de har brug for et mÃ¥l tune-up. Kunderne sætter pris pÃ¥ at vide, de kan komme tilbage, nÃ¥r de vælger.

Anmode om feedback og input. På nogle intervaller inden for arbejdsforholdet, hverve feedback og input. Spørg dine kunder, hvordan de mener om at arbejde med dig og spørge, hvis de har forslag til hvordan samarbejde eller resultater kan forbedres. Beder om deres ideer viser at du bekymrer sig om deres udtalelser og værdsætter deres bidrag.

Dele ressourcer. Kender du en god bog, at din klient kan have gavn af læsning? Fortæl ham om det. Har du navnet på en person, der kunne hjælpe din klient gå videre på hendes forretningsplan? Fortæl hende om det. Deling af ressourcer er en fantastisk måde at opbygge loyalitet og tilfredshed.

Belønne dem for opholdet på. Du kan overveje at implementere en form for loyalitet eller frynsegoder program, hvor dine langsigtede kunder belønnes for opholdet på. Du kan give dem gaver, produkter eller tjenesteydelser til en vis grad af løbende deltagelse med din virksomhed. Disse arbejde for ting som kaffe, kontorartikler, og dagligvarer, så hvorfor ikke i din virksomhed, også?

Holde læring. Den mere du fokusere pÃ¥ at fÃ¥ ny viden, nye kvalifikationer og nye oplevelser, jo mere du har at tilbyde dine kunder. Jo mere har du at tilbyde, jo mere de vil gavne. Jo mere de fÃ¥r, jo længere de ophold. Holde fokus pÃ¥ din egen faglig udvikling og læring – gøre dette til en prioritet. BÃ¥de du- og dine klienter – vil fÃ¥.

Gennemføre disse ti tips til opbevaring af klienten, og du også vil have en virksomhed, der fortsætter med at vokse nu og trives i fremtiden.

(c) 2005, Dr. Rachna D. Jain. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.